Підгороднянська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 29.11.2024 15:19
Кількість переглядів: 23


Назва документа державного планування:
Детальний план території земельної ділянки площею 0,1022 га, зі зміною цільового призначення, для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості в с. Підгородне, Тернопільського району, Тернопільської області

1. Замовник СЕО Підгороднянська сільська рада (47751, Тернопільський р-н, Тернопільська обл., село Підгороднє, вулиця Бережанська, будинок, 70). ЄДРПОУ: 14029197


2. Вид та основні цілі документу державного планування Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини
території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Детальний план території розробляється відповідно до рішення Підгороднянської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №1263 від 20 березня 2024 року. Наявною містобудівною
документацією на ділянку опрацювання є генеральний план с. Підгороднє, Тернопільського району, що знаходиться в сільській раді. ДПТ розробляється з метою впорядкування території, визначення необхідної площі земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, планування і визначення параметрів і вимог до формування забудови на даній ділянці.


3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на
довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Даним детальним планом розглядається територія, що розташована в селі Підгороднє в межах населеного пункту.
Підгороднє – село у Тернопільському районі Тернопільської області.
Населення - 1463 особи. Орган місцевого самоврядування – Підгороднянська сільська рада.
На сьогоднішній день територія визначена для проєктування комерційного призначення знаходяться на землях відповідного призначення. Комерційна забудова представлена окремо стоячими капітальноими будівлями.
Площа території під проектовану комерційну забудову складає 0,1022 га.
На наступних етапах проектування буде визначено чи відносяться проектні рішення до категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягає оцінці впливу на довкілля.


4. Ймовірні наслідки
а) Детальний план розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів.
В процесі проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
- ґрунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття;
- кліматичні фактори;
- безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
Головним чином планована діяльність здійснюватиме вплив на атмосферне повітря за рахунок викидів забруднюючих речовин та шуму від транспорту.
Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.
Серед ризиків впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування можна виокремити: а) якість атмосферного повітря на ділянках впливу автотранспорту.
б) Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом.
в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання ДПТ та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля приграничних
територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5. Розгляд альтернатив
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати наступні альтернативи:


Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проєкту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території в даному населеному пункті, визначити планувальні обмеження території, надати пропозиції щодо благоустрою.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого соціального розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.
Також в Звіті про СЕО необхідно розглянути інші альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів чи територіального розміщення об’єктів планованої діяльності.


6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки. Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу стану довкілля;
- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план території, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов
реалізації рішень детального плану.
Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та
населення середовища існування.


7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що
використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.
В цілому, розроблений відповідно до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме негативних наслідків.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проєктних рішень детального плану території, комплекс яких включає:
– заходи щодо охорони рослинного покриву;
– заходи щодо охорони атмосферного повітря;
– заходи щодо охорони поверхневих та підземних вод;
– заходи щодо охорони ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки;
– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;
– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд;
– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);
– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму;
– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;
– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;
– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);
– забезпечення благоустрою території;
– моніторинг діяльності проєктованих об’єктів.


8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного
планування;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних
наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів
під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.


9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Підгороднянська сільська рада (47751, Тернопільський р-н, Тернопільська обл., село Підгороднє, вулиця Бережанська, будинок, 70).

Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проєкту Детального плану території земельної ділянки площею 0,1022 га, зі зміною цільового призначення, для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та
іншої промисловості в с. Підгородне, Тернопільського району, Тернопільської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано