A A A K K K
для людей із порушенням зору
Підгороднянська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Рік, який ми прожили разом

Дата: 23.12.2021 12:03
Кількість переглядів: 379

                          

 

Шановні мешканці Підгороднянської громади!

 

Одним із принципів здійснення місцевого самоврядування в Україні є підзвітність і відповідальність перед територіальною громадою. Позаду перший рік нашої з вами спільної роботи. Тому, згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», я, як сільський голова, звітую перед вами про зроблене в 2021 році.

Протягом звітного періоду свою роботу я будував, насамперед, відповідно до вимог та повноважень, наданих законодавством України. Вона тісно взаємопов’язана з роботою нашого депутатського корпусу, який налічує 22 депутати, та роботою виконавчого комітету, посадових осіб сільської ради. Працюючи однією командою, у своїй діяльності ми намагаємося бути чесними, справедливими й відкритими до людей, стояти на захисті їхніх прав і свобод.

  Сьогодні хочу констатувати, що, завдяки наданим громадам додатковим повноваженням, відбувається поступове відродження соціальної сфери, покращується благоустрій наших населених пунктів. Маємо певні успіхи та досягнення й у покращенні інфраструктури. І це є спільною заслугою керівництва громади, депутатського корпусу, керівників установ, підприємств та організацій, підприємців, а також активних мешканців громади та беззаперечним доказом успішності децентралізації, переваги якої наша громада вже відчула.

 

Підгороднянська ОТГ створена шляхом об’єднання шести сільських рад із центром у селі Підгородне. До складу громади входять села Великий Ходачків, Довжанка, Домаморич, Драганівка, Забойки, Підгородне і Почапинці.

Загальна площа громади станом на 1 січня 2021 року становила 123,47 км². Загальна кількість населення станом на 1 січня 2021 року - 7418 особи. Густота населення на території громади — 60,1 особи на 1 квадратний кілометр.

Підгороднянська сільська рада восьмого скликання розпочала роботу з проведення сесії та прийняття відповідних рішень першої сесії Підгороднянської сільської ради 13 листопада 2020 року.

Вся діяльність Підгороднянської сільської ради будується планово.

Головною формою роботи була і залишається сесійна діяльність.

Всього за звітний період відбулося 19 пленарних засідань сесій сільської ради восьмого скликання, на яких прийнято 514 рішень, розглянуто 1135 заяв, 100 із яких — про надання матеріальної допомоги.

Усі питання були попередньо детально опрацьовані на засіданнях постійних комісій сільської ради. Загалом проведено 16 засідань комісії з питань планування фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестицій; 13 засідань комісії з питань земельних відносин, містобудування, архітектури, охорони навколишнього природного середовища; 8 засідань комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, енергозбереження та транспорту; 7 засідань комісії з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молоді, фізкультури, спорту та соціального захисту населення та 8 засідань комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту.

Активно працював у звітному періоді і виконавчий комітет сільської ради. Протягом 2021 року проведено 14 засідань виконкому, на яких розглянуто 204 питання та прийнято по кожному з них відповідне рішення.

Важливу роль у роботі сільської ради займає взаємодія депутатського корпусу та апарату сільської ради. Протягом року працівники апарату здійснювали організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності сільської ради, постійних комісій, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності, громадянами.

Сільська рада постійно працює над дотриманням вимог законодавства щодо розгляду із звернень громадян. За минулий рік до сільської ради надійшло 1696 листів вхідної документації. Надано 1623 письмові відповіді. Видано 3824 довідки різного характеру.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану в Україні» здійснюється реєстрація актових записів цивільного стану.

У Підгороднянській сільській раді станом на 01.12.2021 року зареєстровано 89 актових записів цивільного стану, а саме:

- про реєстрацію смерті — 84;

- про реєстрацію шлюбу — 5.

Прийнято 270 заяв на реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання.

Вчинено 47 нотаріальні дії та 14 — прирівняних до нотаріальних дій.

Прийнято 270 заяв на реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання.

На військовому обліку в громаді перебуває 1744 військовозобов’язаних, з них: 50 офіцерського складу; 46 військовозобов’язаних жінок; 174 осіб призовного віку; 60 учасників бойових дій.

 

У Підгороднянській сільській раді постійно здійснюється робота щодо правового забезпечення діяльності ради, яка спрямована на належне застосування вимог чинного законодавства в процесі прийняття рішень сільською ради та її виконавчими органами, розроблення внутрішніх нормативно-правових актів та укладення господарських договорів.

Протягом звітного періоду укладено 432 договори, значна частина яких стосується закупівлі здорового харчування для дітей у садочках та навчальних закладах.

Соціально важливими угодами стали:

- на відшкодування витрат, пов’язаних з наданням пільг щодо оплати комунальних послуг пільговим категоріям громадян, що проживають на території громади;

- послуг постачання природного газу, електричної енергії, телефонного зв’язку та вивезення побутових відходів;

- на відшкодування видатків, пов’язаних із наданням послуг щодо зубопротезування та компенсації медикаментів громадянам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

- на відшкодування вартості препаратів інсуліну особам, хворим на цукровий діабет;

- на отримання населенням громади послуг у сфері охорони здоров’я та зв’язку.

У сільській раді врегульовано правові й організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду комунального майна через електронну торгову систему та правовідносини щодо виявлення, обстеження, взяття на облік майна, яке є безхазяйним, майна відумерлої спадщини і порядок набуття такого майна у комунальну власність.

Забезпечено представництво інтересів та захист законних прав громади в судових інстанціях. Протягом 2021 року сільська рада була стороною у 60 судових справ, переважна більшість яких спадкові.

Сільська рада здійснює заходи з контролю за виявленням і усуненням чинників, що містять ризики вчинення корупційних правопорушень, заходи із запобігання реального чи потенційного конфлікту інтересів в депутатському корпусі та серед працівників сільської ради.

З проходженням регуляторної процедури рада прийняла чотири регуляторні акти про встановлення ставок єдиного податку, ставок земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та ставок туристичного збору.


Ключовими документами розвитку громади є:
- сільський бюджет;
-
Програма соціально-економічного розвитку Підгороднянської сільської ради на 2021 рік;
-
Програма соціального захисту населення Підгороднянської сільської ради на 2021 рік;

- місцеві галузеві програми.

Загалом у ОТГ затверджено 14 програм різноманітного спрямування задля покращення життєдіяльності та розвитку громади, кожна з яких передбачає фінансування та витрати на реалізацію відповідних заходів і форм діяльності.

Упродовж 2021 року відбувалися заходи стосовно створення Стратегічного плану розвитку Підгороднянської об’єднаної територіальної громади на період до 2027 року — документа, який дасть можливість громаді якісно впроваджувати проекти, програми та успішно розвиватися. Підготовка цього важливого документа відбувалася за участю старост сіл, які увійшли до складу Підгороднянської громади, депутатів, керівників комунальних закладів, представників місцевих підприємств, приватних підприємців, громадських активістів, фахівців. Наприкінці року нам вдалося пройти конкурсний відбір і потрапити до переліку громад, яким у розробці стратегії розвитку допомагатимуть експерти ULEAD з Європою / ULEAD with Europe.

Програма «U-LEAD з Європою» — це підтримка реформи децентралізації в Україні, замовником якої є Федеральне міністерство економічного співробітництва та розвитку Німеччини.

 


Підгороднянська сільська рада здійснює свою діяльність відкрито. На офіційному сайті ради та сторінці Підгороднянської громади у Facebook систематично висвітлюємо інформацію про діяльність сільської ради, заходи, що відбуваються на території громади.
Це дає змогу громадськості оперативно ознайомлюватися з подіями, що відбуваються за участю керівництва та депутатів сільської ради, посадових осіб
місцевого самоврядування, знайомитися з нормативними актами.

 

Запорука успішного розвитку громади — це наповнений бюджет.

 

Бюджет Підгороднянської сільської ради на 2021 рік за доходами загального та спеціального фонду зі змінами та доповненнями затверджено в сумі 60 897 600 гривень, враховуючи міжбюджетні трансферти. За видатками в сумі 66 264 700 гривень. Видатки становлять більше запланованих доходів за рахунок спрямування вільних залишків. Станом на 01.01.2021 р. - 5 104 100 гривень.

Станом на 01.12.2021 р. до місцевого бюджету загального фонду (без урахування трансфертів) надійшло 31 254 400 гривень, що становить 105,8%, або на 1 707 600 гривень більше запланованого.

 

Стан виконання доходів у розрізі кодів (на 01.12.2021 р.) згідно з бюджетною класифікацією, тис. грн

 

Назва доходів

Уточнений план

Фактично надійшло

% виконання

ПДФО

10 609,6

13 316,1

125,5

Акцизний податок

1 945,1

1 673,6

86

Єдиний податок

7 887,4

7 676,5

97,3

Податок на майно, в тому числі:

10 995,7

10 634,9

96,7

Податок на нерухоме майно

824,8

824,2

99,9

Оренда землі

1 475

1 302,5

88,3

Інші надходження

201,9

289,5

143,4

Адміністративні збори та платежі

5 825,1

5 366,8

92,1

 

 

З державного бюджету та обласного бюджету в 2021 році отримано офіційних трансфертів у сумі 24 820 400 гривень, або 99,9% бюджетних призначень, у тому числі:                                    

- освітня субвенція — 16 497 900 грн;

- базова дотація — 6 352 500 грн;

- субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій –— 192 000 грн; 

- дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих із державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету — 1 155 000 грн;

- субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету — 13 900 грн;

- субвенція на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» —— 324 200 грн;

- інші субвенції з місцевого бюджету — 45 400 грн;

- субвенція з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету (інсуліни) — 239 500 грн.

 

Загальна кількість видатків становить 66 264 700 грн,

у тому числі:

- фінансування закладів  освіти – 34 028 900 грн;

- соціальний захист — 571 200 грн;

- культура — 1 347 100 грн;

- охорона здоров’я — 750 900 грн;

- фізична культура і спорт — 105 000 грн;

- благоустрій населених пунктів та діяльність КП «Підгороднянське» — 3 400 300 грн;

- організаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності сільської ради — 11 374 100 грн;

- утримання та розвиток автомобільних доріг — 6 795 000 грн;

- фінансовий відділ та міжбюджетні трансферти іншим бюджетам — 5 779 100 грн;

- інші заходи, пов’язані з економічною діяльністю –— 323 400 грн. 

 

ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ

Дуже важливим питанням в роботі сільської ради є земельні відносини.
Виконком постійно здійснює контроль за використанням земель, передусім, з метою отримання додаткових коштів до бюджету.

У 2021 році земельним відділом Підгороднянської сільської ради проведено роботу:

- з розроблення та затвердження нових нормативно-грошових оцінок, які набувають чинності в межах населених пунктів сіл Великий Ходачків, Домаморич, Драганівка, Забойки і Почапинці з 01.01.2022 року. Вартість таких робіт становила 100 000 гривень. Наявність актуальної оцінки землі дає можливість забезпечити необхідну основу для формування фінансово-економічної бази місцевого самоврядування за рахунок здійснення плати за землю, оскільки надходження від плати за землю до місцевого бюджету після оновлення нормативно-грошової оцінки земель зросте, а це за теперішньої економічної ситуації є одним із найважливіших та найстабільніших джерел формування дохідної частини місцевого бюджету;

- з виявлення та інвентаризації земельних ділянок комунальної власності, які прилягають до масивів земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва і які фактично обробляють суб’єкти господарювання без відповідно оформлених правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки. В результаті роботи 31-у земельну ділянку сільськогосподарського призначення, орієнтовною площею понад 100 га, включено в перелік земельних ділянок для підготовки лотів для продажу права оренди на земельних торгах, з яких на 12 ділянок продано право оренди на аукціоні, в результаті чого в місцевий бюджет надійшло близько 600 000 гривень. Щодо інших ділянок, продовжуються роботи з розробки відповідної документації та в найближчий період буде виставлено право оренди на земельних торгах у формі аукціону, що сприятиме наповненню місцевого бюджету для розвитку та забезпечення потреб жителів громади;

- з оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких наявні будівлі, що перебувають у власності фізичних (юридичних) осіб, а на земельні ділянки для обслуговування цих будівель не були оформлені договори оренди землі. Це, своєю чергою, слугувало недонадходженням відповідних коштів до місцевого бюджету. В результаті проведеної роботи укладено 17 договорів оренди землі, відповідно до яких річні поступлення в місцевий бюджет сягають близько 400 000 гривень в рік;

- з інвентаризації земельних ділянок під польовими дорогами, розташованими у масиві земель сільськогосподарського призначення. В результаті прийняті рішення про інвентаризацію земельних ділянок комунальної власності під польовими дорогами на площі 31 га з метою передачі цих земельних ділянок відповідним суб’єктам господарювання в оренду для ведення товарного сільськогосподарського призначення, що, своєю чергою, обумовить наповнення місцевого бюджету.

На землевпорядні роботи з оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки з бюджету громади було витрачено 20 147 гривень.

За результатами роботи відділу протягом звітного періоду опрацьовано понад 1500 звернень суб’єктів господарювання та громадян, з яких були підготовлені та прийняті рішення.

 

 

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ 

З метою забезпечення надання якісних соціальних послуг особам похилого віку та інвалідам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги за місцем проживання, сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у СЖО, у лютому 2021 року між Підгороднянською та Великогаївською сільськими радами укладено угоду, в якій передбачено працевлаштування до Центру соціального обслуговування Великогаївської ОТГ працівників, які обслуговують села Підгороднянської громади. Фінансування виконання делегованих завдань Підгороднянська сільська рада здійснює у вигляді міжбюджетного трансферу. Відтак, впродовж звітного періоду з бюджету Підгороднянської сільської ради на оплату зазначених послуг було спрямовано 860 000 гривень.

Нині у Центрі соціального обслуговування Великогаївської ОТГ працює 8 соціальних працівників і 1 фахівець із соціальної роботи, які надають соціальні послуги за місцем проживання 77 мешканцям похилого віку нашої громади та людям з обмеженими можливостями, які потребують сторонньої допомоги.

Загалом здійснено 5 148 відвідувань та надано 10 808 послуг, серед яких: придбання та доставка продовольчих і господарських товарів, медикаментів; прибирання житла; приготування їжі; обробіток присадибної ділянки; допомога у ремонті житла та багато інших необхідних послуг.

Фахівець із соціальної роботи надає соціальну допомогу сім’ям, які потрапили у складні життєві обставини, що сприяє подоланню негативних наслідків або мінімізації СЖО. На соціальному обслуговуванні у Центрі перебуває 11 таких сімей: 5 сімей, у яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, 6 сімей, які потрапили у СЖО, та 1 прийомна сім’я. 5 сімей перебувають на соціальному супроводі. За звітній період фахівець із соціальної роботи здійснив 78 візитів у такі сім’ї та надав 148 соціальних послуг шляхом проведення бесід, сімейних нарад, психологічної підтримки, допомоги в оформленні документів, надання консультацій тощо.

Під соціальним патронатом перебувають дві умовно засуджені особи, з якими проводять профілактичну та психологічну роботу.

Впродовж звітного періоду потребуючим особам та сім’ям громади надавали гуманітарну допомогу від Товариства Червоного Хреста та Центру соціальної допомоги.

 

З метою надання соціальної підтримки малозабезпеченим верствам населення громади сільська рада розробила та впровадила в дію низку програм. Зокрема, відповідно до «Програми соціального захисту населення Підгороднянської сільської ради на 2021 рік» надано соціальну допомогу:

- членам сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення АТО (3 сім'ї) — 60 000 гривень;

- учасникам бойових дій (ветеранам АТО та ветеранам війни в Афганістані) — одноразова матеріальна допомога в сумі 56 000 гривень;

- для відшкодування пільг на ЖКГ пільговим категоріям громадян — 17 470 гривень;

- за заявами громадян (за складних життєвих обставин, на поховання, на лікування) — 158 000 гривень;

- на придбання продуктових наборів до Великодніх та Новорічних свят одиноким особам та багатодітним сім'ям — 99 878 гривень.

Також впродовж звітного періоду з місцевого бюджету здійснювали компенсаційні виплати на загальну суму 32 360 фізичним особам, які на непрофесійній основі надають соціальні послуги з догляду людей похилого віку, дітей з інвалідністю, хворих, які не здатні до самообслуговування (5 осіб).

Діти учасників бойових дій, діти-сироти та діти з багатодітних родин харчуються у закладах освіти громади на пільгових умовах: 14 дітей зі знижкою 50% та 78 — безоплатно. Оплата за харчування здійснюється з бюджету громади.

З метою обізнаності мешканців громади головний спеціаліст відділу загальної та організаційної роботи Підгороднянської сільської ради здійснює роз’яснювальну роботу щодо надання державних соціальних допомог, пільг і субсидій, надає консультації та допомогу в оформленні документів. Відтак, впродовж звітного періоду спеціаліст гуманітарного відділу за участі старост і діловодів старостинських округів оформив та перевірив 378 справ: про надання соціальної допомоги (175), про надання пільг (50) та про надання субсидій (153).

З метою соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, з Тернопільським обласним центром зайнятості підписано договори про спільну діяльність з організації громадських робіт, до яких залучалися зареєстровані безробітні мешканці Підгороднянської громади.

Рішенням сесії № 261 від 13 липня 2021 року створено Службу у справах дітей виконавчого комітету Підгороднянської сільської ради, основними завданнями якої є реалізація державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, профілактиці вчиненню дітьми правопорушень та злочинів.

Станом на 01.12.2021 року на первинному обліку перебувало 6 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку/піклування, 2 дітей зазначеної категорії, які прибули з інших територій і проживають в сім’ї опікуна. Також 2 дітей, які перебувають на первинному обліку як діти, що опинилися в складних життєвих обставинах і перебували в центрі соціально-психологічної реабілітації Служби у справах дітей ТОДА; у закладах освіти на цілодобовому утриманні – 2 дітей. Спеціалісти Служби у справах дітей здійснюють постійний контроль щодо умов проживання та виховання дітей.

З метою забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей, які виховуються у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, здійснено 53 візити у сім’ї і проведено обстеження умов проживання, виховання, навчання та утримання дітей.

З метою захисту житлових та майнових прав дітей, які влаштовані на виховання в сім’ї опікунів/піклувальників, протягом усього часу їх перебування зберігається житло, у тому числі те, що розташоване в іншій місцевості. Працівники Служби надсилали листи відповідним службам з проханням взяти

на контроль квартири, в яких зареєстровані діти, та повідомляти про будь-які дії, пов’язані з орендою, відчуженням квартири, з вселенням та реєстрацією

сторонніх осіб на зазначену житлову площу, а також здійснювали контроль за діяльністю опікунів/піклувальників щодо збереження й управління (розпорядження) майном та коштами дитини. Служба у справах дітей здійснювала обстеження житлово-побутових умов, створених для проживання, навчання та всебічного розвитку дитини, проводила бесіди з дитиною та опікуном/піклувальником, з’ясовувала питання про цільове використання соціальних виплат.

Для організації ефективної діяльності з питань запобігання безпритульності та бездоглядності, правопорушень і злочинності, запобігання домашньому насильству та попередження жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, вироблення свідомої дисципліни серед неповнолітніх Служба у справах дітей розробила проект програми соціального захисту і підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, попередження дитячої бездоглядності та безпритульності на 2022–2024 роки.

Одним із основних напрямків Служби у справах дітей є робота з виявлення дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, та проведення відповідної профілактичної роботи з ними. Так, під особливим контролем перебувають 7 сімей, у яких виховуються 18 дітей. Служба у справах дітей постійно тримає на контролі умови проживання сімей із дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах.

Постійно проводяться щотижневі профілактичні заходи (рейди) з метою своєчасного виявлення дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, недопущення соціального сирітства.

Упродовж звітного періоду спеціалісти Служби у справах дітей створили банк даних багатодітних родин, здійснювали заходи щодо підвищення рівня правової обізнаності, соціального і правового захисту багатодітних сімей, організовували збір документів та видачу посвідчень. Станом на 01.12.2021 року опрацьовано 32 заяви та видано 66 посвідчень дитини з багатодітної сім’ї та 13 посвідчень батьків багатодітної сім’ї.

Загалом Службою у справах дітей опрацьовано 48 звернень громадян, 82 вхідних документи і підготовлено 71 вихідний документ.

 

 

 

Рішенням №20 першої сесії восьмого скликання Підгороднянської сільської ради створено відділ освіти, культури, молоді та спорту Підгороднянської сільської ради, який розпочав діяльність із січня 2021 року.

ОСВІТА

Одним із найбільших секторів надання публічних послуг, яким користується населення, є освіта.

У січні 2021 року відділ освіти Тернопільської районної адміністрації передав на баланс відділу освіти, культури, молоді та спорту Підгороднянської сільської ради 3 заклади загальної середньої освіти, 2 філії та 1 заклад дошкільної освіти. Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації передав 1 заклад загальної середньої освіти та 1 заклад дошкільної освіти.

Тож, у Підгороднянській громаді функціонує 5 закладів загальної середньої освіти (560 учнів), а саме:

- 1 опорна школа — комунальний заклад «Почапинський заклад загальної середньої освіти» Підгороднянської сільської ради, з двома філіями — Драганівська філія комунального закладу «Почапинський заклад загальної середньої освіти» та Забойківська філія комунального закладу «Почапинський заклад загальної середньої освіти», у якій навчається 311 учнів. З них – 21 у Драганівській філії та 32 — у Забойківській філії;

- 2 заклади загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів: Великоходачківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Підгороднянської сільської ради (144 учні) та комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Довжанківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів — дошкільний навчальний заклад» Підгороднянської сільської ради (90 учнів);

- 2 заклади загальної середньої освіти І ступеня, зокрема — комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Домаморицька загальноосвітня школа І ступеня — дошкільний навчальний заклад» Підгороднянської сільської ради. 1 вересня 2021 року було відкрито Підгороднянську початкову школу з дошкільним відділенням, збудовану в рамках президентської програми «Велике будівництво» на умовах співфінансування з Державним фондом регіонального розвитку. Загальна вартість проекту становила 29 662 793 гривень, з яких 7 747 550 гривень було спрямовано з бюджету Підгороднянської сільської ради.

Закладів дошкільної освіти – 2: дитячий садок «Колобок» села Великий Ходачків (2 групи, 39 вихованців) та дитячий садок «Журавлик» села Почапинці (3 групи, 51 вихованець).

Також у складі закладів загальної середньої освіти функціонують дошкільні відділення, а саме:

- комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Довжанківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (1 група, 24 вихованці);

- комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Домаморицька загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад» (1 група, 16 вихованців);

- Забойківська філія комунального закладу «Почапинський заклад загальної середньої освіти» (1 група, 16 вихованців);

- Підгороднянська початкова школа з дошкільним відділенням (2 групи, 32 вихованці).

Усього охоплено дошкільною освітою 178 вихованців у 10 групах.

Штатна чисельність працівників закладів освіти становить 190 осіб, з них 165 — працівники шкіл (77 — педагогічних працівників і 88 – молодший обслуговуючий персонал) та 25 — працівники дошкільних закладів (10 – педагогічних працівників і 15 – молодший обслуговуючий персонал). Загальний фонд заробітної плати становить 24 743 386 гривень.

Учні та педагогічні працівники опорного закладу «Почапинський ЗЗСО», які проживають за межею пішохідної доступності, забезпечені безкоштовним підвезенням до закладу освіти та у зворотному напрямку шкільним автобусом, на технічне обслуговування та ремонт якого в поточному році спрямовано 32 125 гривень та придбано дизпалива на суму 81 355 гривень. 

На забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2021 році за кошти державної субвенції та за співфінансування з місцевого бюджету для перших класів шкіл громади було закуплено:

- навчально-дидактичні матеріали на суму 78 553 грн;

- шкільні меблі на суму 79 556 грн;

- комп`ютерне обладнання на суму 128 764 грн.

Для педагогів громади, які вже залучені до «Нової української школи», впроваджено систему супервізії – професійної підтримки, яка допоможе реалізовувати цілі реформи, долати труднощі та удосконалюватися професійно, на що витрачено 10 400 гривень цільової освітньої субвенції.

У грудні в рамках проекту «Ноутбук кожному вчителю» заклади загальної середньої освіти отримали 9 ноутбуків, які зможуть використовувати під час підготовки до уроків та надавати якісні послуги нашим дітям. Техніка закуплена за кошти державної субвенції із залученням фінансової допомоги громади, на що спрямовано 18 000 гривень.

На налагодження програмного забезпечення для роботи з мережею Інтернет спрямовано 37 350 грн.

Для забезпечення комфортних умов навчання та виховання, з метою підготовки приміщень до нового навчального року у серпні цього року закуплено матеріали для проведення поточних ремонтів, оновлено інвентар для щоденного обслуговування. 

Для вдосконалення енергоспоживання будівель освітніх закладів та з метою економії енергетичних ресурсів цьогоріч здійснено: заміну вікон (у спортивній залі) та газового котла у комунальному закладі навчально-виховний комплекс «Домаморицька загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад»; реконструкцію системи опалення у навчально-виховному комплексі «Довжанківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»; поточний ремонт даху котельні у КЗ «Почапинський ЗЗСО» та реконструкцію системи освітлення в спортивній залі цього закладу. Облаштовано санвузли у Забойківській філії та замінені вхідні двері й облаштовано підмостку навколо свердловини з питною водою у Драганівській філії опорної школи громади. У Великоходачківській ЗОШ І-ІІІ ступенів встановлено фільтри очистки води, усунено аварійність стелі, а саме - зроблено демонтаж аварійної та монтаж підвісної стелі в коридорах. Здійснено укладання плитки у вхідному коридорі, харчоблоці і санвузлі у ЗДО «Колобок» с. Великий Ходачків. На вищевказані заходи використано 1 067 266 гривень.

Однією з умов здорового розвитку дитини є збалансоване харчування. В закладах освіти громади значну увагу приділяють саме забезпеченню раціональним та повноцінним харчуванням дітей: використання різноманітного асортименту продуктів, що гарантує достатній вміст необхідних мінеральних речовин та вітамінів; дотримання режиму харчування, що відповідає фізіологічним особливостям дітей різного віку, суворого дотримання технологічних вимог під час приготування їжі, забезпечення правильної обробки харчових продуктів. Зокрема, впроваджується система НАССР в освітніх закладах – обов’язкова умова, що дає гарантію безпечного харчування дітей. Це — організація процесів таким чином, щоб обладнання належно працювало, а приміщення не становило загрози безпечності харчових продуктів.

До слова, з метою контролю за якістю харчування та дотриманням технології приготування страв у нашій громаді складене єдине 4-тижневе меню для шкіл і єдине 4-тижневе меню для дитячих садочків. Ця новація буде запроваджена вже в січні 2022 року. Наразі всі харчоблоки дообладнують необхідним приладдям і технікою, щоб кухарі мали можливість дотримуватися єдиних норм і технологій приготування страв.

На впровадження системи НАССР використано із бюджету відділу освіти, культури, молоді та спорту 49 750 гривень, на закупівлю продуктів харчування спрямовано 366 080 гривень.

Загалом у закладах освіти громади харчуванням охоплено 678 дітей. Вартість харчування становить 30 грн у дошкільних закладах і 26 грн — у школах.

 

 

КУЛЬТУРА

У січні 2021 року відділ культури Тернопільської районної державної адміністрації передав на баланс відділу освіти, культури, молоді та спорту Підгороднянської сільської ради 6 сільських бібліотек, 5 клубів та 1 будинок культури. Ще 1 клуб і 1 сільську бібліотеку передано з балансу відділу культури, сім’ї та молоді Козівської РДА. На жаль, через аварійний стан окремих будівель, роботу 5 бібліотек, 2 клубів і будинку культури села Забойки тимчасово призупинено.

З метою задоволення культурних потреб жителів громади рішенням сесії Підгороднянської сільської ради №84 від 28.01.2021 створено комунальний заклад «Центр культури, дозвілля, туризму та спорту».

Свою діяльність Центр розпочав у лютому місяці поточного року. Робота здійснювалася згідно з планом роботи на 2021 рік, враховуючи всі державні і релігійні свята та культурні запити різних категорій населення.

Враховуючи епідеміологічну ситуацію та карантинні обмеження, низка заходів відбувалася в online-форматі. Попри те, працівники Центру спільно з відділом освіти, культури, молоді та спорту організували і провели в режимі живого спілкування мітинг-реквієм до Дня пам'яті Героїв Небесної сотні, заходи, присвячений Дню Незалежності, Дню громади та 780-річчю села Домаморич, урочистості до Дня Державного Прапора України, концерти до Дня працівників освіти та до Дня захисників і захисниць України, урочистості до Дня працівників місцевого самоврядування.

В режимі online було проведено конкурс «Вінок Шевченкові складаємо із віршів» та відзнято відеоролик на вірш «І виріс я на чужині», фестиваль «Великодня писанка», творчий конкурс до Дня матері «Малюнок, вірш, лист, есе до мами», відзнято відеоролик до Дня вишиванки.

Також з нагоди державних свят і ювілеїв видатних письменників, поетів і громадських діячів у бібліотеках сіл громади було оформлено книжкові виставки. У 2021 році бібліотеки брали участь у конкурсах районного та обласного рівнів.

Загалом витрати на фінансування закладів культури та проведених ними заходів у 2021 році становлять 1 347 100.

Зокрема:

- на облаштування нового приміщення бібліотеки й осередку культури та дозвілля в селі Довжанка спрямовано 217 976 гривень;

- на капітальний ремонт клубу села Драганівка (ремонтні роботи тривають) - 620 000 гривень (400 000 грн — кошти соцеконому, 220 000 грн — кошти з бюджету громади). За виготовлення проектно-кошторисної документації на ремонт клубу сплачено 49 500 грн;

- на покращення матеріально-технічного становища КЗ ЦКДТС — 120 588 гривень (комплект мікрофонів та кабельної продукції, матеріали для декору, жалюзі, декорації, штори, ролети, інформаційні афіші, банери тощо);

- на придбання матеріалів і послуг для забезпечення якісної роботи КЗ ЦКДТС (господарські товари, побутова хімія, канцтовари, Інтернет-послуги тощо) — 31 893 гривні.

Станом на початок грудня 2021 року в громаді функціонують 4 клуби (відкрито клуб у Довжанці, клуб села Драганівка зачинено на ремонт), 3 бібліотеки (відкрито в новому приміщенні бібліотеку села Довжанка). Триває ремонт приміщення для облаштування бібліотеки в селі Домаморич. Рішенням 19 сесії від 2 грудня 2021 року вирішено об’єднати сільські та шкільні бібліотеки населених пунктів Підгородне (на базі Підгороднянської початкової школи з дошкільним відділенням) та Почапинці (на базі комунального закладу «Почапинський заклад загальної середньої освіти»). Проект створення та облаштування сільських публічно-шкільних бібліотек має бути здійснений з 06 грудня 2021 року по 06 лютого 2022 року.

 

МОЛОДЬ, СПОРТ, ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Великі надії у розвитку громади ми покладаємо на молодь, адже саме вона є основною рушійною силою позитивних змін та перетворень, які відбуваються сьогодні. Рішенням шістнадцятої сесії восьмого скликання №376 від 17 вересня 2021 року було затверджено «Положення про Молодіжну раду» і 4 листопада відбулося перше її засідання. Молодіжна рада при виконавчому комітеті Підгороднянської сільської ради є консультативно-дорадчим, представницьким органом з питань молодіжної політики, покликаним сприяти взаємодії виконавчих органів місцевого самоврядування та молоді Підгороднянської громади, забезпечувати узгодженість дій у вирішенні питань, пов'язаних із життям молоді та її участю в усіх сферах життя суспільства, організації і проведенні молодіжних заходів та інформаційно-навчальної роботи серед молоді.

Належна увага в громаді приділяється військово-патріотичному вихованню підростаючого покоління. З нагоди святкування 25-ї річниці Дня Конституції України проведено спартакіаду «Ми нащадки славного роду!»

У липні команда «Почапинська Січ» Почапинської ЗЗСО, як переможець обласного етапу змагань, була делегована на ІІІ етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), який відбувався в Кропивницькому. Учасників команди було забезпечено всім необхідним для участі у змаганнях (форма, державна символіка, інвентар тощо).

Також з метою належного виховання школярів на традиціях українського народу у закладах освіти громади започатковано проведення фізкультурно-патріотичного фестивалю «Козацький гарт», I (шкільний) етап якого відбувся у жовтні, ІІ – підсумковий етап — заплановано провести у травні 2022 року.

З метою пропагування здорового способу життя і занять спортом було затверджено «Програму розвитку фізичної культури і спорту Підгороднянської сільської ради на 2021-2022 роки», в рамках якої спрямували з сільського бюджету 117 018 тисяч грн на придбання форми, інвентарю та сплати страхових внесків за гравців футбольних команд сіл громади; придбання інвентарю та облаштування волейбольного майданчика в селі Домаморич.

Також започатковано щорічний волейбольний турнір пам’яті Героїв Небесної сотні.

Особлива увага приділяється дозвіллю та оздоровленню юних мешканців громади. Зокрема в рамках відзначення Дня молоді в селах нашої громади з 14 червня до 1 липня проведено літній калейдоскоп для дітей та молоді «У пошуках маленького принца», в якому взяли участь 277 дітей.

Спільно зі Службою у справах дітей виконавчого комітету Підгороднянської сільської ради організовано оздоровлення дітей у всеукраїнських і обласних таборах. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування (5 дітей), за рахунок коштів державного бюджету відпочивали в оздоровчому таборі «Артек» Київської області та дитячому таборі «Молода гвардія» Одеської області.

Діти учасників АТО, загиблих та поранених в АТО, діти з малозабезпечених родин, багатодітних сімей, талановиті та обдаровані діти, відмінники навчання, учні, які перебувають на диспансерному обліку, мали можливість оздоровитися та відпочити в обласних таборах. Таких дітей було 12. П’ятеро із них оздоровлено коштом громади, на що з бюджету спрямовано 24 990 гривень.

 

Загалом упродовж звітного періоду відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгороднянської сільської ради опрацьовано 1385 розпорядчих документів та листів, 892 документи спрямовано у відповідні управління, установи та органи виконавчої влади.

Станом на 01.12.2021 року з кошторису відділу освіти, культури, молоді та спорту, як головного розпорядника коштів, на розвиток у громаді освіти, культури, спорту та роботу з молоддю було використано 35 481 000 гривень.

 

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я

На галузь охорони здоров’я з бюджету громади станом на 01.12.2021 року спрямовано 750 900 гривень.

Зокрема для здійснення заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет (забезпечення інсуліном) — 126 873 гривень.

На первинну медичну допомогу (оплата комунальних послуг, придбання лікарських засобів, придбання матеріалів) скеровано 394 613 гривень: 30 7663 грн — КНП «ТРЦПМСД» Великоберезовицької селищної ради; 86 950 грн — КНП «ЦПМСД» Козівської селищної ради.

На вторинну медичну допомогу (Тернопільська центральна районна лікарня) спрямовано 35 000 гривень для придбання коагулятора та послуги зубопротезування пільгових категорій мешканців громади.

Також упродовж року було здійснено облаштування пандусів і санвузлів у ФАПах сіл Великий Ходачків і Довжанка. До ФАПу села Великий Ходачків підведено водопостачання та водовідведення, встановлено септик.

У вільних приміщеннях школи-садка села Домаморич облаштовано ФАП (замінено вікна, двері, встановлено плитку тощо). Загалом витрати на ремонти ФАПів громади становили 254 515 гривень.

 

КОМУНАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ, БЛАГОУСТРІЙ

 

Благоустрій

Серед дієвих кроків, спрямованих на покращення благоустрою, було затвердження Правил благоустрою території населених пунктів громади.

Наступним кроком стало підписання угод мешканцями громади із підприємством «ЕкотернТранс», яке 15 січня 2021 року визначене конкурсною комісією виконавцем послуг на вивезення побутових відходів із території сіл Підгороднянської сільської ради.

Протягом звітного періоду в усіх селах громади ліквідовано стихійні сміттєзвалища, проведено благоустрій територій, кладовищ, здійснено обрізку дерев тощо. В зимовий період здійснювали розгортання снігу, утримання в належному стані доріг. Загалом витрати на послуги снігорозчищувальної техніки, вишок становлять 423 075 грн.

Важливим кроком стало також створення рішенням №371 сесії від 17 вересня 2021 року власного комунального підприємства «Підгороднянське». Також було затверджено «Програму фінансової підтримки комунального підприємства Підгороднянської сільської ради «Підгороднянське» та поповнення його статутного фонду на 2021-2022 роки». За короткий період працевлаштовано 6 чоловік, придбано автомобіль (350 000 грн), закуплено спецодяг, інвентар (мотокоси, бензопили, лопати, мітли, сокири, граблі, тачки, сапи) та інше обладнання на суму 76 702 грн.

З метою енергозбереження впродовж звітного періоду проведено реконструкцію вуличного освітлення в селі Почапинці (витрати становлять 259 885 грн); виготовлено робочий проект на реконструкцію вуличного освітлення в селі Драганівка (вартість — 34 076 грн) та укладено договір на проведення робіт на суму 381 119 грн.

Оплата електроенергії для вуличного освітлення в усіх селах громади за звітний період становить 421 070 грн.

 

Дороги

Надзвичайно важливим і для керівництва громади, і для її мешканців є питання стану доріг.

Слід зазначити, що загальна протяжність вулиць і доріг місцевого значення (тобто таких, що ремонтують і обслуговують за кошти бюджету громади) становить 76,3 км. Найдовша вулично-дорожня мережа — у селах Підгородне (14,5 км), Великий Ходачків (13,6 км). У селах Довжанка — 11,2 км, Домаморич — 11 км, Забойки — 10,5 км, Драганівка — 8,5 км, Почапинці — 7 км.

Цьогоріч було прийнято рішення зосередитися на тих дорогах, які найбільше потребують ремонту. Впродовж звітного періоду здійснено капітальний ремонт дороги на вулиці Під’їзна в селі Підгородне (6 161 736 грн); ямковий ремонт асфальтних доріг у Підгородньому та на вулиці Карпенка у Великому Ходачкові (241 063 грн); поточний (ямковий) ремонт найпроблемніших доріг у селах громади (1 558 849 грн). Відтак у селі Великий Ходачків засипано щебенем дороги на вулицях Чалдаєва, Нова, Бережанська та Каласентівка. У Довжанці — вул. Осадчука та частково на вулицях І. Франка, Галицька, Шевченка і переїзди на вул. І. Калуша і Містечко. В Домаморичі — на вулицях Зелена, Лугова і частково на вул. 16 Липня. У Драганівці – на вулицях 8-Березня, Листопадова, Садова, Садова-бічна, Польова та Карпенка. У Забойках — на вулицях Зарічна, аварійні ділянки на вулицях Гайова і Майдан. В Почапинцях — на вулицях Шевченка, Шкільна, Приозерна і Молодіжна.

Держдорога Н-02-Забойки-Драганівка (індекс дороги С201506), протяжністю 16,1 км, яка починається з Львівської траси, пролягає через села Довжанка, Домаморич, Забойки, Почапинці і Драганівка, перебуває на балансі Управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації, тож її ремонт і обслуговування мають здійснюватися за кошти державного бюджету.

За зверненням голови громади і за сприяння керівництва Тернопільської обласної адміністрації в липні поточного року було здійснено середньопоточний ремонт двох кілометрів відрізку зазначеної дороги, що пролягає через села Почапинці і Забойки. Ремонт здійснювали за кошти державного бюджету, його вартість становила 7 749 996 грн.

Також здійснено ямковий ремонт цієї дороги на відрізку, що пролягає через села Довжанка і Домаморич.

 

 Об’єкти комунальної власності

 Оскільки серед наявних приміщень комунальної власності Підгороднянської сільської ради немає жодного, яке відповідало б вимогам для облаштування в громаді ЦНАПу, рішенням сесії №23 від 13 листопада 2020 року було придбано приміщення колишнього адмінбудинку «Племоб’єднання» за адресою: с. Підгородне, вул. Бережанська, 70, вартістю 1 702 440 гривень та виготовлено проектно-кошторисну документацію на реконструкцію будівлі під Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), вартість якої становить 78 990 грн.

Реконструкція об’єкта здійснюватиметься в 2022 році спільно з Державним фондом регіонального розвитку на умовах співфінансування.

Також у поточному році з бюджету сільської ради було здійснено технічну інвентаризацію об’єктів комунальної власності на суму 307 367 гривень і проведено наступні ремонтні роботи:

- поточний ремонт приміщення адмінбудинку села Довжанка — 197 776 грн;

- поточний ремонт системи опалення адмінбудинку села Довжанка — 108 559 грн;

- заміна вікон, дверей і поточний ремонт у вільних приміщеннях школи-садка села Домаморич для розміщення у них адміністрації старостинського округу — 246 626 грн;

- заміна даху і перекриття адмінбудинку села Драганівка — 149 100 гривень.

На усіх об’єктах, на ремонт яких виготовляли проектно-кошторисну документацію, здійснювався технічний нагляд — здійснення контролю за дотриманням проектних рішень, вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, галузевих будівельних норм та інших нормативно-правових актів, а також за обсягами виконаних дорожніх робіт. Оскільки замовнику робіт забороняється здійснювати технічний нагляд власними силами, за цю послугу було сплачено 44 025 грн.

Загалом за постачання енергоносіїв та забезпечення твердим паливом усіх комунальних закладів громади, у т.ч. закладів освіти і культури, за звітний період було сплачено 1 390 084 гривні.

Шановна громадо!

Узагальнюючи зроблене за звітний період, хочу зауважити, що сьогоднішній результат роботи – це колективна праця кожного депутата, кожної постійної комісії, сесійна робота, діяльність виконавчого комітету та апарату ради і, безумовно, робота кожного мешканця громади.

При цьому я усвідомлюю особисту відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожен наш практичний крок.
Я завжди налаштований на співпрацю і діалог з усіма, хто
бажає зробити щось корисне для свого села, для громади загалом. Вдячний усім, хто допомагав сільській раді в цей нелегкий період становлення практичними справами, своїм досвідом, конструктивними порадами та об’єктивними зауваженнями.
Хочу подякувати керівникам і працівникам освітніх, медичних, культурних, комунальних установ та закладів, підприємцям, аграріям, аматорам художньої самодіяльності, депутатам, працівникам сільської ради та членам виконкому — всім, хто своєю повсякденною працею докладається до розвитку нашої громади. Закликаю вас і надалі трудитися з повною віддачею на благо наших мешканців і переконаний, що тільки спільними зусиллями ми зможемо створити та розбудувати процвітаючу громаду. Бо нам тут жити!

Зичу нам усім миру, добра, злагоди, підтримки, достатку та нових звершень.

 

 

Сільський голова                                                   Сергій ЧАПРАК

Звіт Підгороднянського сільського голови в PDF-форматі

 

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано